§1 [Общи разпоредби]
- Настоящият правилник определя правилата за използване на онлайн магазина, достъпен на адрес: https://alasta.bg, от неговите Потребители, както и условията, видовете и обхвата на предоставяните услуги, включително процедурата за подаване на рекламации.
- Собственик на онлайн магазина е Alasta Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością със седалище в Niałek Wielki 106, 64-200 Wolsztyn, Република Полша, област Великополско, вписана в Районен съд Познан – Нове Място и Вилда в Познан, IX Търговски отдел на Националния съдебен регистър с номер KRS: 0000771908, REGON: 382569333, NIP: 9231732328, с напълно внесен капитал от 18 000,00 злоти.
§2 [Дефиниции]
Термините, използвани в настоящия правилник, трябва да се тълкуват по следния начин:
- Продавач – Alasta Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością със седалище в Niałek Wielki 106, 64-200 Wolsztyn, Република Полша, област Великополско.
- Онлайн магазин – уебсайт, достъпен на адрес https://alasta.bg, чрез който Продавачът предлага за продажба своите продукти, предоставяйки възможност за изпращане или лично получаване след предварителна уговорка с Продавача.
- Потребител/Клиент – физическо лице (Потребител) или Предприемач, който използва функционалностите на онлайн магазина.
- Потребителски акаунт – индивидуален акаунт, позволяващ на Потребителя да използва онлайн магазина, за който се изисква регистрация с имейл адрес или потребителско име и парола.
- Потребител – физическо лице, което извършва правно действие с Продавача, което не е свързано пряко с неговата стопанска или професионална дейност.
- Предприемач – лице, което извършва стопанска или професионална дейност от свое име.
- Регистрация – процедура за създаване на потребителски акаунт, включваща приемане на правилника и сключване на договор.
- Подаване на поръчка – правно действие за сключване на договор с Продавача.
- Договор – договор за продажба, сключен по електронен път между Продавача и Потребителя.
- Електронна услуга – услуга, предоставяна по електронен път, съгласно закона за предоставяне на електронни услуги от Продавача на Потребителя.
- Политика за поверителност – документ, достъпен под следния линк.
- Правилник – настоящият правилник на онлайн магазина Alasta.
§3 [Технически изисквания за използване на онлайн магазина]
- За да използва онлайн магазина, Потребителят трябва да разполага с:
- Компютър или устройство със съвместима операционна система (Microsoft Windows, iOS, Android).
- Постоянен достъп до интернет.
- Актуализиран уеб браузър (Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Google Chrome, Opera).
- Имейл акаунт.
§4 [Потребител и използване на потребителския акаунт]
- За да създаде потребителски акаунт в онлайн магазина, Потребителят трябва да:
- Посочи потребителско име и имейл адрес.
- Приеме верификация чрез reCaptcha.
- Приеме настоящия правилник и политиката за поверителност, както и да даде съгласие за обработка на лични данни.
- Преди подаване на поръчка, Потребителят трябва да въведе верни данни в акаунта си, включително име, фамилия, адрес и, при нужда, данни за фирма.
- Приемайки правилника, Потребителят декларира, че всички предоставени данни са истински и законно придобити.
- Потребителят може да:
- Променя паролата си.
- Редактира личните си данни.
- Преглежда историята на поръчките.
- . Добавя платежни карти за плащане.
- Изтрива своя акаунт.
§5 [Подаване на поръчка и сключване на договор]
- Чрез онлайн магазина Продавачът осъществява продажба на стоки, които произвежда, с доставка до посочен от Потребителя адрес, при спазване на разпоредбите на § 6, т. 3 от Правилника.
- Процесът на подаване на поръчка се извършва изцяло чрез уебсайта и включва следните стъпки:
- Потребителят избира желаната стока, добавяйки я в кошницата за покупки.
- При необходимост Потребителят може да бъде задължен да посочи допълнителни функции или параметри на избрания продукт, чиято стойност се добавя към общата цена, посочена преди добавянето на стоката в кошницата. Всички цени в онлайн магазина са крайни.
- След добавяне на стоката в кошницата, Потребителят се пренасочва към страница, където може да промени количеството, да въведе данни съгласно § 4, т. 2 от Правилника или да влезе в своя акаунт.
- След изпълнение на гореспоменатите действия, Потребителят избира начин на плащане, потвърждава, че е запознат с Правилника и правото на отказ от сключения договор, и извършва плащане.
- Възможни начини на плащане:
- Чрез платежния оператор PayPro S.A., Полша.
- С кредитна или дебитна карта (Visa, Mastercard, American Express).
- Чрез банков превод по сметка на Продавача. При избор на този метод Потребителят ще получи имейл с данни за плащането.
- С наложен платеж (достъпен само за територията на Полша).
- С извършване на плащането се счита, че договорът между Продавача и Потребителя е сключен. След подаване на поръчката, Потребителят ще получи потвърждение по имейл.
- След сключване на договора Продавачът има право да издава счетоводни документи в електронна форма, които ще бъдат изпратени на посочения имейл адрес на Потребителя.
§6 [Доставка на стоки]
- Към цената на стоките се добавят разходите за доставка. Доставката на територията на Полша е безплатна, а за други държави от ЕС и Обединеното кралство разходите за доставка се съобщават преди плащане.
- Всички поръчки се изпращат в срок от 2 до 20 работни дни след осчетоводяване на плащането, в зависимост от категорията на продукта.
- Доставките се извършват в следните държави: Австрия, Белгия, България, Хърватия, Дания, Естония, Финландия, Франция, Гърция, Испания, Холандия, Ирландия, Литва, Германия, Норвегия, Полша, Чехия, Румъния, Швеция, Словакия, Словения, Унгария, Италия, Обединеното кралство, Латвия.
- При сключване на договор с Потребител Продавачът носи пълна отговорност за стоката до нейното предаване на Потребителя. В случай на повреда по време на транспорт, Потребителят трябва да информира Продавача възможно най-бързо.
- При сключване на договор с Предприемач Продавачът не носи отговорност за загуба, повреда или закъснение след предаване на стоката на куриера.
- При получаване на пратката клиентът е задължен да провери състоянието на опаковката и съдържанието в присъствието на куриера. В случай на установени повреди на опаковката или продукта, клиентът трябва незабавно да откаже получаването на пратката и да състави протокол за щета съгласно процедурите на превозвача. Липсата на такъв протокол може да възпрепятства разглеждането на рекламацията за повредена пратка.
- За настъпилата ситуация трябва незабавно да информирате продавача чрез имейл на адрес: claim@alasta.bg или по телефона на следните номера: моб. тел. +48 538 012 767, +48 662 872 404
- Точното проверяване на пратката при получаване е необходимо за защита на вашите права при рекламации.
§7 [Право на отказ от договора]
- Потребител, сключил договор с Продавача чрез Онлайн магазина, има право в срок от 14 дни да се откаже от него без да посочва причина и без да понася допълнителни разходи, освен тези, свързани с връщането на стоката до Продавача.
- Потребителят може да упражни правото си на отказ, като подаде декларация за отказ от договора. Формулярът за декларацията може да бъде изтеглен от следния линк.
- Декларацията за отказ може да бъде подадена по следните начини:
- Чрез електронна поща на адрес: kontakt@alasta.bg – срокът се счита за спазен, ако декларацията е подадена преди изтичането му.
- По пощата на адрес: Alasta sp. z o.o., Niałek Wielki 106, 64-200 Wolsztyn, Полша – срокът се счита за спазен, ако пратката е изпратена преди изтичането му.
- В случай на упражняване на правото на отказ, договорът се счита за несъществуващ.
- Продавачът възстановява платената сума в срок до 14 дни от датата на получаване на декларацията за отказ, с изключение на разходите за доставка на стоката, които са за сметка на Потребителя.
- Възстановяването на сумата се извършва по същия начин, по който е извършено плащането, освен ако Потребителят изрично е поискал друг начин на възстановяване, който не създава допълнителни разходи за Продавача.
- Потребителят е задължен да върне стоката в срок до 14 дни от датата на отказа. Срокът се счита за спазен, ако стоката е изпратена преди изтичането му.
- Потребителят носи отговорност за намаляване на стойността на стоката, ако тя е използвана извън необходимото за установяване на нейните характеристики, свойства и функциониране.
- Правото на отказ не се прилага за стоки, изработени по индивидуална поръчка на Потребителя или с цел удовлетворяване на негови индивидуални потребности.
- За стоките с индивидуални спецификации Потребителят ще бъде информиран преди сключването на договора и извършването на плащането.
- Върнатият продукт трябва да бъде в състояние, което позволява неговото по-нататъшно продаване, което означава, че потребителят може да използва продукта само по начин, необходим за установяване на неговите характеристики, свойства и функциониране. Продуктът трябва да бъде пълен и, ако е възможно, върнат в оригиналната опаковка. Продуктът не може да бъде монтиран на стена и не трябва да носи следи от монтаж.
- Разходите за връщането на стоката се поемат от клиента, като в определени случаи продавачът може да покрие разходите за връщане до размера на разходите за доставка, които са били платени при първоначалната сделка.
- Клиентът е задължен да опакова правилно връщаната стока, така че да се минимизира рискът от повреда по време на транспорт.
- Продавачът не приема връщания, изпратени с наложен платеж.
- Към връщаната пратка трябва да се прикачи документ, потвърдващ покупката (напр. копие на касова бележка или фактура), както и попълнен формуляр за връщане.
Този регламент е изготвен в съответствие с европейското законодателство, касаещо защита на правата на потребителите.
§8 [Несъответствие на стоката с договора и процедура за рекламация при договори с Потребители]
- При несъответствие на стоката с договора, Потребителят има право на предвидените в този параграф действия.
- Стоката се счита за съответстваща на договора, ако отговаря на неговото описание, вид, количество, качество, пълнота и функционалност.
- Продавачът носи отговорност за несъответствие на стоката, което е налице в момента на доставката и е разкрито в срок от две години, освен ако местното законодателство предвижда по-дълъг срок.
- При несъответствие Потребителят има право да поиска ремонт или замяна.
- Продавачът може да предложи различно решение, ако избраното от Потребителя е невъзможно или води до прекомерни разходи.
- Ремонтът или замяната се извършват в разумен срок, без да се създават неудобства за Потребителя. Разходите се поемат от Продавача.
- Ако несъответствието не бъде отстранено, Потребителят може да поиска намаление на цената или да се откаже от договора.
- Потребителят няма право на отказ, ако несъответствието е незначително.
- Рекламациите трябва да бъдат подадени писмено на адреса на Продавача или на електронна поща, като включват данни за Потребителя, описание на проблема и документация.
- Продавачът разглежда рекламациите в срок до 14 дни и уведомява Потребителя за решението си.
§9 [Условия за рекламации при договори с Предприемачи]
- Съгласно чл. 558, ал. 1 от Гражданския кодекс, отговорността на Продавача за гаранции за стоки, закупени по договори с клиенти, които не са Потребители, се изключва.
- Гаранцията се изключва и за договори с физически лица, които извършват стопанска дейност, но договорът не е свързан с тяхната професионална дейност, съгласно чл. 556 от Гражданския кодекс.
§10 [Гаранция на стоката]
- Стоките, продавани от Продавача, са с 2-годишна гаранция.
- Клиентът може да се възползва от гаранцията независимо от правата му, произтичащи от несъответствието на стоката с Договора (рекламация).
- В случай на изпращане на стоката към Продавача във връзка с изпълнение на условията на гаранцията, се прилагат разпоредбите на § 8, ал. 15 от Правилника.
- Подробните условия на гаранцията са описани в гаранционната карта.
- §11 [Видове и обхват на предоставяните електронни услуги]
- Продавачът чрез Онлайн магазина предоставя на Потребителите безплатни електронни услуги, като:
- възможност за преглед на съдържанието на Онлайн магазина, подаване на поръчки и сключване на договори с Продавача,
- управление на Потребителски акаунт,
- използване на чата „Помощ за клиента“ за консултация при избор на подходящ продукт,
- възможност за преглед и публикуване на мнения чрез платформата „TrustMate“, достъпна на адрес: http://trustmate.io.
- За Потребителите с Потребителски акаунт Продавачът предоставя допълнителни функции, като:
- преглед на историята на поръчките,
- достъп до електронни версии на инструкции за закупената стока.
- Продавачът има право да включва рекламно съдържание в Онлайн магазина. Това съдържание е неразделна част от Онлайн магазина.
§12 [Условия за предоставяне и сключване на договори за електронни услуги]
- Предоставянето на електронни услуги, посочени в § 11 от Правилника, е безплатно.
- Договорът за достъп до съдържанието на Онлайн магазина е със срок до прекратяване на разглеждането от страна на Потребителя.
- Договорът за подаване на поръчка и сключване на договори с Продавача е със срок, необходим за изпълнение на поръчката.
- Договорът за управление на Потребителски акаунт е безсрочен. Потребителят може да изтрие акаунта си по всяко време чрез Онлайн магазина.
- Договорът за преглед и публикуване на мнения се прекратява след публикуване на мнение или прекратяване на използването на услугата.
- Техническите изисквания за съвместимост с Онлайн магазина са посочени в § 3 от Правилника.
- Потребителят е длъжен да използва Онлайн магазина в съответствие със закона и добрите нрави, уважавайки личните права и интелектуалната собственост на трети лица.
- Потребителят е длъжен да въвежда коректни данни и да не предоставя незаконно съдържание.
§13 [Процедура за подаване на жалби, свързани с предоставяне на електронни услуги]
- При подаване на жалби, свързани с електронни услуги, се прилагат разпоредбите на § 8, ал. 9-12 от Правилника, с уточнението, че Потребителят трябва да предостави възможно най-много информация за предмета на жалбата, включително вида и датата на възникване на проблема.
§14 [Обхват на отговорността на Продавача]
- Продавачът не носи отговорност за последствия, свързани с:
- неспазване на разпоредбите на Правилника от страна на Потребителя,
- форсмажорни обстоятелства или неизправности в Онлайн магазина по независещи от Продавача причини,
- невъзможност за достъп до Онлайн магазина поради неспазване на техническите изисквания, описани в § 3 от Правилника,
- неоторизиран достъп до Потребителски акаунт от трети лица,
- загуба на данни поради технически неизправности или други независещи от Продавача обстоятелства,
- отбелязване на съобщения от Продавача като нежелана поща (спам).
- Продавачът има право на техническа пауза за правилното функциониране на Онлайн магазина.
- При промяна на лични данни или имейл адрес Потребителят е длъжен да информира Продавача.
- Продавачът не носи отговорност за пропуснати ползи поради неизпълнение или ненадлежно изпълнение на сключен договор.
§15 [Защита на личните данни]
- Правилата за защита на личните данни в рамките на функционирането на Онлайн магазина и във връзка с използването му, както и сключването на Договора, са определени в Политиката за поверителност и бисквитки, достъпна на следния линк.
- Предоставянето на лични данни от страна на Потребителя е необходимо за правилното изпълнение на Договора. Продавачът не проверява предоставените лични данни.
- Базата данни с лични данни на Потребителите е защитена от закона. Данните са особено защитени и обезпечени срещу достъп от неупълномощени лица.
§16 [Кодекс на добрите практики]
- Продавачът се задължава да спазва всички регулации за защита на потребителите и да извършва продажби в съответствие с всички приложими правни разпоредби, особено свързани с дистанционната търговия.
- Настоящият Правилник е изготвен ясно и недвусмислено. При съмнение относно значението на дадена разпоредба, тя винаги се тълкува в полза на Потребителя.
- При сключване на Договор, Потребителят е информиран за всички съществени условия на договора, включително цената на покупката, преди извършване на плащането.
- Продавачът предприема всички необходими мерки, за да гарантира, че личните данни, получени във връзка с изпълнението на поръчката, се обработват с подходяща цел и са защитени срещу неоторизирана употреба.
- За предоставяне на висококачествени следпродажбени услуги, Продавачът се ангажира да осигури подкрепа от подходящ персонал в случай на затруднения с монтажа или използването на закупената стока.
§17 [Интелектуална собственост и авторски права]
- Изключителните права върху съдържанието, предоставено или публикувано от Продавача в Онлайн магазина, включително авторските права, името на Онлайн магазина, графичните елементи и базите данни, са защитени от закона и принадлежат на Продавача или на трети страни, с които Продавачът има съответни споразумения. Клиентът има право да използва това съдържание безплатно само за лични нужди и единствено за правилно използване на Онлайн магазина.
- Потребителят, който публикува съдържание в Онлайн магазина, включително графики, коментари, мнения или изявления, предоставя на Продавача неизключителен, безплатен лиценз за използване, запазване, промяна, изтриване, допълване, публично изпълнение, публично показване, възпроизвеждане и разпространение (особено в интернет) на това съдържание.
§18 [Заключителни разпоредби]
- Приемайки настоящия правилник, Потребителят декларира, че е разбрал съдържанието му и се задължава да спазва включените в него разпоредби.
- Правилникът влиза в сила от дата ________________________.
- Администраторът си запазва правото да променя Правилника по всяко време, като всички извършени промени ще влязат в сила след предварително уведомяване на Потребителите за новото му съдържание чрез електронната поща, предоставена при регистрация на Потребителския акаунт.
- Договорите, сключени от Продавача, са съставени на български език или на езика, приложим за местожителството на Клиента към момента на сключване на Договора.
- Инструкции за употреба и монтаж на поръчаните стоки са достъпни за изтегляне чрез следния линк.
- Всички спорове, произтичащи от функционирането на Сайта, предоставяните услуги, сключването на Договора, неговото ненадлежно изпълнение или неизпълнение с Предприемачи, ще бъдат разглеждани от компетентния съд по седалището на Продавача. В случай на Потребител, чиито стоки са доставени в друга държава от ЕС, той има право да избере съд в страната си.
- Договорите, сключени с Продавача, са в съответствие с българското законодателство и директивите на ЕС. Приложимото право за разрешаване на спорове е българското, освен ако Потребителят не избере по-благоприятно право на страната от ЕС, в която пребивава.
- Ако някоя част от Правилника противоречи на приложимото законодателство, ще се прилагат съответните разпоредби на българското законодателство или законите на ЕС.
- Потребителите имат право да се възползват от извънсъдебни методи за разрешаване на спорове чрез подаване на заявление след приключване на процедурата по жалба за медиация или разглеждане на случая от арбитражен съд. Списък на Постоянните арбитражни съдилища за защита на потребителите е наличен на: https://polubowne.uokik.gov.pl/. Потребителите могат да получат и безплатна помощ от местните омбудсмани или организации за защита на потребителите.
- Потребителят (с изключение на тези, чиито стоки са доставени във Великобритания или които са с местожителство във Великобритания към момента на сключване на договора) може да подаде жалба чрез платформата за онлайн разрешаване на спорове ODR (Online Dispute Resolution): http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Настоящият Правилник се подчинява на законите на Република България (за въпроси, неуредени в този правилник, се прилагат разпоредбите на Закона за задълженията и договорите и други приложими закони).